2014. augusztus 17., vasárnap

Kritika #29

Sziasztok! Most egy igen különleges blogról hoztam kritikát. A leírtakat építő jellegűnek szánom, nem bántónak!
W.~
Kritika #29
Petra Tolvaj - Who am I?

Kinézet: Mivel minden második blog designja sötét, úgy döntöttem, nem fogom leszólni minden alkalommal. A fejléced nagyon jó, de beszéljünk róla bővebben. A bal oldalon a főszereplő látható, mellette a történet különböző mozzanatai olyan képekkel, melyeket a történet során is felhasználsz. A fejléccel kapcsolatban két dologba kötök bele. Az első, hogy nem értem a szereplő melletti írást, de biztos meglesz a jelentősége. A másik pedig az a bizonyos, mostanában felkapott menükód, amivel elsötétedik a fejléc, ha rávisszük az egeret. Személy szerint nagyon nem szeretem ezt a megoldást, mert nem látom az értelmét, de ezért természetesen nem jár levonás. Az alapháttér majdnem egyszínű, szürke. Megy a fejléchez, meg úgy alapból a kinézethez, de valami eseménydúsabb jobb lenne. Szerintem érted, mire gondolok. A modulok elrendezése jó, csak van egy kicsi hiány. Bármilyen jó a blog, mindenképp kell neki ajánló, amit a modulsáv tetejére érdemes helyezni, mert ott szem előtt van. Biztos vagyok benne, hogy sokan ez alapján a szöveg alapján döntik el, hogy akarják-e olvasni a történetet, vagy sem. Egyéb megjegyzések: A trailer-ed hitetlenül jó lett, szerintem megfelelően felkelti az érdeklődést, de az ajánló akkor is fontos. A szereplőknél Nicky-t vörös hajúnak írod le, ám a megfelelő menüpontban egy sötétbarna hajú lány képe köszön vissza. Luke pedig nem igazán hasonlít a fejlécen szereplő fiúra, és akárhogy próbálom eldönteni, nem tudom, hogy ugyanaz-e a két srác.
Pontszám: 10/ 7 pont.

Írás: Mint a kritika elején is említettem, ez egy igen különleges blog, egy egyéni alapötlettel, egy fiú szemszögéből. A fogalmazásod jó, ahogy a helyesírásod is. A stílusod magával ragadó, leköti a figyelmet. De hogy ne csak dícsérjek, jöjjön pár negatívum, avagy kérdés. Van az a bizonyos orvos, akinek kötve hiszem, hogy a neve Doki. Éppen ezért nem értem, miért írod mindenhol nagybetűvel. Illetve egy helyen kicsivel írtad, de szerintem az véletlen volt. A kelleténél többször használsz egymás után három pontot. Néhol nem leírásba illően fogalmazol, hanem inkább párbeszédet illusztrálsz. (Bocsánat, de ezt ennél értelmesebben nem tudom megfogalmazni.) Az, hogy mi alapján különíted el a bekezdéseket nem érthető, főleg az utolsó néhány sor esetén, amelyet nyugodtan írhatnál szünet nélkül az előzőekhez. Mikor egy szereplő szavait szakítod - micsoda alliteráció - félbe, nem kell új sorban folytatnod. Az Álom című fejezet végén pedig azon a papucsrahányós-dolgon hangosan felnevettem. Ezekkel együtt azt gondolom, hogy méltatlanul kevés feliratkozód van, de emiatt ne add fel, lesznek többen is.
Pontszám: 20/ 16 pont.

Már többször láttam a blogodat, de most olvastam először. Azt hiszem, szereztél egy új feliratkozót. Csak így tovább!

Összpontszám: 30/ 23 pont.

1 megjegyzés:

  1. Köszönöm a kritikát! :) Az ajánlót ki is teszem felülre, elmaradt amikor a kinézeten dolgoztam, nem tudom miért. Doki esetében ez a név ragadt rá, akár becenévként is kezelhető, mint például a nagy kedvencem, Tutajos. Később persze kiderül az igazi neve is. A szereplők modulban a képet elnézve... úgy néz ki, az effekt miatt más a lány haja, pedig eredetileg vörös lenne.
    A papucsos jelenetről annyit, hogy a személyes kedvencem :)

    VálaszTörlés