2014. augusztus 21., csütörtök

Kritika #33

Sziasztok! Mivel sokan várnak kritikára, így egy kicsit gyorsítani kell a tempón, tehát megint itt vagyok. A leírtakat építő jellegűnek szánom, nem pedig bántónak! 
W.~
Kritika #33
Kiny - Who are you

Kinézet: Az első benyomásom az, hogy a blog nagyon keskeny, ki kell szélesíteni. Azonban ehhez a fejléc átméretezése is szükséges. Ha már itt tartunk pár mondatot mondjunk róla. Nekem tetszik, el mondom, miért. A lány középen nem szimpatikus, az a füles hajpánt csak a helyet foglalja, színeiben pedig túlzottan kiemelkedik. A srácról meg nem lennének fontosak a képek, így kicsit túlzsúfolt a közepe, a szélei pedig üresek. A mintát meg a szereplők mögé kellett volna tenni, nem eléjük. A fejlécen van kérdőjel, a hivatalos címben pedig nincs. Ez semmiségnek tűnhet, de fontos eldönteni, hogy mi a címe egész pontosan. A háttér egyszínű, és nem illik a fejléchez. A bejegyzések hátteréhez, - bocsánat a szóismétlésért, -  viszont megy. Igazából egy fejléccsere után lenne összhang. Sokféle betűt használsz, így jól elkülönülnek a részek. A bejegyzések elején az idézetek félkövér helyett írhatnád dőlt betűkkel. A dátum kerülhetne egy sorba, akár egy vesszővel elválasztva a helyszín is, ezek aláhúzása pedig felesleges. A modulok sorrendje nem jó, hogy szépen fogalmazzak. A helyes sorrend: Tartalom, Köszönet, Nyitószó, chat, menü, feliratkozás, megtekintések, szerkesztők. És még van néhány megjegyzésem a menü kapcsán. A főoldalt Home-nak nevezted el, de nem értem miért. A trailered elég jó lett, mint látom a benne használt gif-eket használod a fejezetek elején. Szerintem felesleges minden részt képpel kezdeni, de te tudod. Nekem kicsit soknak tűnik a szereplő, de ha jól írsz, akkor nem fognak bekavarodni az olvasók. A karaktereid képei alá írt szövegek tetszenek, egyedi megoldás.
Pontszám: 10/ 3 pont.

Írás: Mivel a designról kicsit sokat beszéltem, itt igyekszem tömöríteni. A prológus első bekezdése kissé unalmasra sikerült. Néhol kihagyod a vesszőket, és elgépelést is találtam benne, valamint fogalmazási hibát is. Ha valaki a napos időben bepánikol, az nem rossz előjel. Akkor inkább már az a függvényhez tartozó egyenlet. Na de haladjunk tovább. Az apuka megszólításon kissé kiakadtam, de ez személyes probléma. Ne úgy írd, hogy 12-iket, hanem inkább így: tizenkettediket. Sokkal kellemesebb az utóbbit olvasni. Mindent túl magyarázol, így sok a rizsa. A részeid sem rövidek, és a blog szélessége miatt gyakran kell lefelé tekerni. Azaz nagy türelem kell a történet olvasásához. Az első fejezetben a telefont és egyéb mechanika eszközt résznél az technikai eszköz lenne helyesen. Úgy látom, nem ez az egyetlen blogod, de a stílusodnak még kicsit javulnia kell, de jó úton haladsz. Írj sokat, mert úgy gyorsabban fejlődsz. A téma nem sablonos, amiért piros pont jár.
Pontszám: 20/ 5 pont.

Ajánlanám, hogy kérj, vagy szerkessz új fejlécet, ami jobban megy a design többi részéhez, mert azzal nincs gond. Az írásodnak pedig van hova fejlődni, de senki nem tökéletes.

Összpontszám: 30/ 8 pont.

1 megjegyzés:

  1. Szia!
    Köszönöm szépen, hogy őszintén leírtad a gondolataidat, hisz ezekből lehet tanulni. A kinézetet nem tudom ígérni, hogy javítok rajta, hisz ez sem az én művem lett, így ebben nem tudok előrébb jutni. :) A fejezeteket átnéztem, és kijavítottam a hibákat. A bevezetők néha unalmasak és tudom, hogy ez enyém sem lett a legeseménydúsabb, ezzel teljesen tisztában vagyok. Azonban próbálok fejlődni és figyelni arra amit tanácsot adtál, viszont a saját stílusomat sem szeretném elhanyagolni. :)
    Tényleg köszönöm szépen az őszinte véleményt, egyszer talán újra kérek tőled egy kritikát és akkor már jobb leszek! :)
    Üdv: Kiny

    VálaszTörlés