2014. augusztus 17., vasárnap

Kritika #30

Konnichiwa! :)

Igen, még élek, annak ellenére, hogy mostanában nem voltam valami aktív a blogon, legalább is kritikaírás szempontjából nem. De most már itt vagyok, méghozzá egy Harry Potter-One Direction fanfic kritikájával. Szeretném hangsúlyozni, hogy a kritika építő jellegű, és nem áll szándékomban megsérteni a blog íróját.

Vilu-chan
Kritika #30
Watsoner - Sötét Angyal
http://sotetangyal1dblog.blogspot.hu

Kinézet: A fejléced nekem nem tetszik, túl üres, és beleolvad a háttérbe. Maga a háttér szép lenne, de a jobb oldalon csúnya az a csík, azzal csinálj valamit. A betűk színén szerintem változtass, bántja a szememet, túl kontrasztos a háttér színével. A moduloknál három dolog zavar. Egyrészt a menü zöld színe. Jóindulattal esetleg megmagyarázható azzal, hogy Aries mardekásos, de ettől még nem illik a blog színeihez. A második dolog az a cursor by... szöveg. Szerintem tedd lejjebb, mert értelmetlen a hangsúlyos helye. És végül a harmadik dolog a fordító. Mostanában egyre több blogon látom. Gondolom, nem kell magyaráznom, hogy a google fordító szó szerint fordít, ami egy pl. angol anyanyelvűnek sokszor érthetetlen. Most csak egy példát emelnék ki, rögtön az első fejezetből. Azt írtad, hogy "Nyugi már, Harry!", amit ha lefordítok a Google fordítóval, ezt kapom: Do not worry, we have Harry! Nem tudom, mennyire tudsz angolul, de ez kb azt jelenti, hogy ne aggódj, van Harry-nk. Azért a kettő nem ugyan az. A fordító szerintem teljesen fölösleges.

Pontszám: 10/5 pont

Írás: Először is, én nem értem, miért ilyen felkapottak mostanában a Harry Potter-1D fanficek. Szerintem a HP-ben épp elég szereplő van, kerek egész történet, teljesen felesleges beleírni még öt fiút. De ha mégis, akkor miért pont sztárokat?Szerintem sokat javítana a történet minőségén, ha saját karaktereket használtál volna, ráadásul komolyabban is vennék a blogodat. Vannak szóismétlések, vesszőhibák, időnként értelmetlen mondatok is (pl. "Mire hazaértek a vadászatból, ami nem is volt rossz, na jó egy-két nyúlon többet nem fogtak") Nem egészen értem, hogy mi történt a 2. rész elején, hogy kerültek a Roxfortba, honnan került elő Gróp és Hagrid, kicsit túl gyorsan történt az egész. Apróság, de azért engem zavar (elég nagy HP rajongó vagyok, úgyhogy én fennakadok az ilyesmiken is), hogy miért Harry-t szólítják először a Teszlek Süveghez, mikor betűrend szerint haladnak (oké, így Niall lenne az első, ami a történet szempontjából nem lenne előnyös, de akkor is). Valahogy nem lep meg, hogy mindenki a Griffendélbe került, és az is várható volt, hogy Aries mardekáros... (Jut eszembe, az egész történetben a lány neve tetszik a legjobban) Őszintén szólva az első pár fejezetet elolvasni nem volt egyszerű, de végül rávettem magamat. Aztán az 5-6. fejezet környékén már magával ragadott a történet. Nem lett hibátlan, de egyértelműen érezhető a javulás, ami hatalmas pirospont. (Egyébként mi baja van Niall-nek Potterrel?)

Pontszám: 20/11 pont - ha saját karakterek lennének benne az 1D helyett, jobb lehetne. Illetve én allergiás vagyok a helyesírási hibákra. Szerintem kicsit jobban dolgozd ki a fejezeteket, legyen benne több leírás.

Ne haragudj, ha párszor elkanyarodtam a témától. Remélem, nem sértettelek meg. További jó blogolást!

1 megjegyzés:

  1. Köszönöm, hogy az első pár fejezet után ami szerintem is szörnyű lett volt türelmed beleolvasni a többibe is, és foglalkoztál azzal h megírd nekem a kritikát. :)

    VálaszTörlés